Budowanie sukcesu marki meblowej nie różni się dziś od tworzenia marki modowej czy jakiegokolwiek biznesu bazującego na trendach, estetyce i wartościach przemawiających do konsumenta. Atrakcyjne przedstawienie produktu, umiejętność wykorzystania i pokazania jego największych atutów oraz budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o nowe technologie, innowacje czy skuteczną strategię marketingową będą tu więc nie bez znaczenia. Jeśli chcesz sprzedać meble, Twoje produkty muszą wyróżniać się na tle oferty konkurencji nawet jeśli fizycznie niewiele się od niej różnią. Jak skutecznie sprzedać meble w dobie sklepów internetowych i wiecznie zmieniających się trendów?
Zbuduj atrakcyjny wizerunek marki
Meble można traktować dziś jak modę – choć każda sofa, każde łóżko i każda szafa będą spełniały fizycznie tę samą rolę w domu, wyboru dokonujemy na podstawie ich estetyki, dopasowania do aranżacji całego mieszkania czy wartości, jakie stoją za marką. Twoja oferta musi więc nie tylko wyróżniać się na tle konkurencji jakością wykonania, ale też designem idącym w parze z filozofią jaką kieruje się cała marka. Stworzenie spójnego wizerunku dopasowanego do oczekiwań Klientów i odzwierciedlenie go nie tylko w samych produktach, ale i prowadzonych kampaniach reklamowych czy ogólnej strategii marketingowej zdecydowanie przemawia na korzyść marki. Dla konsumenta większą wartością jest marka, która wierzy w swoje produkty niż tania hurtownia mebli, której produkty nie niosą za sobą żadnej wartości.
Przykuj uwagę klienta
Wizerunek marki nie wystarczy do sukcesu, jeśli nie potrafisz przywiązać do niego stałych klientów i budować na nim relacji z nowymi klientami. Przykuwające uwagę kampanie reklamowe, produkty wpisujące się w najnowsze trendy i wysoka jakość wykonania mebli odpowiadająca oczekiwaniom budowanym przez wizerunek marki są kluczem do zdobycia zainteresowania. To z kolei warto podtrzymać stawiając na aktywne zaangażowanie w relacje z klientami. Marki odnoszące sukces w branży meblowej nie wypuszczają nowych kolekcji mebli co sezon, ale są w stanie budować zainteresowanie swoimi klasycznymi, ponadczasowymi i wartościowymi modelami w kolekcji podstawowej.
Postaw na nowe formy prezentacji z wizualizacją 3D
Nawiązując do potrzeby budowania solidnej kampanii promocyjnej i utrzymania zainteresowania klienta, jednym z lepszych sposobów na sprzedaż mebli i sukces w branży wnętrzarskiej jest wykorzystanie potencjału jaki oferują nowe technologie. Prezentacja produktów w formie wizualizacji 3D ma szczególne znaczenie dla klientów poszukujących mebli, które nie tylko dobrze prezentują się na zdjęciu, ale przede wszystkim dobrze sprawdzą się we wnętrzach ich domów i mieszkań. Wizualizacja daje szansę na lepsze wyobrażenie sobie całości bez realnej potrzeby oglądania mebla w sklepie stacjonarnym. Co ważne, wizualizacje 3D pozwalają na zaprezentowanie mebla z każdej perspektywy – klient ma możliwość oglądania produktu w widoku 360o, obracania go pod każdym kątem, analizowania wszystkich aspektów, a często także umieszczenia mebla w wykreowanej na potrzeby wizualizacji przestrzeni i kontekście. Zakup fotela będzie znacznie łatwiejszy, jeśli wcześniej zobaczymy go w pomieszczeniu urządzonym w stylu zbliżonym do naszego mieszkania, a nie jedynie na białym tle bez żadnego kontekstu dla proporcji i wymiarów mebla.
Postaw na sprzedaż online
Sprzedaż internetowa zyskuje z roku na rok coraz większe znaczenie i nawet branże, które do tej pory silnie opierały się na fizycznym kontakcie klienta z produktem mają szansę zaistnieć w sieci. Odniesienie sukcesu w sprzedaży mebli online powinno mocno opierać się o budowanie pozytywnych doświadczeń i wykorzystanie możliwości technologicznych do pełnego przedstawienia zalet oferowanych produktów. Wykorzystanie wspomnianej już wizualizacji 3D to tylko jeden ze sposobów zbliżenia klienta do oferty bez faktycznego prezentowania jej w klasycznym, stacjonarnym salonie meblowym. Marki odnoszące realny sukces w branży posuwają się nawet dalej, wprowadzając obok wizualizacji elementy takie jak animacje 3D czy nawet technologię VR pozwalającą klientowi na wirtualną interakcję z meblem i przetestowanie go bez konieczności fizycznego kontaktu.
Przygotuj się na zmiany
Rynek ewoluuje wraz z trendami i każda marka, która chce odnieść sukces musi być gotowa na wprowadzanie zmian. Wdrażanie nowych technologii i spełnianie oczekiwań klientów, także w zakresie pokazywania im tego, czego konkurencja być może nie pokazuje daje szansę nie tylko na zachowanie dotychczasowych klientów, ale i pozyskanie zupełnie nowej grupy odbiorców. Nie bój się wchodzić w sprzedaż internetową – współczesny klient nie wyobraża sobie braku możliwości oglądania oferty w sieci. Nie bój się bezpośredniego dialogu z klientem – wykorzystaj media społecznościowe i buduj pozytywny wizerunek marki. Tylko marki zdolne do dopasowania się do rynku mogą odnieść sukces.